onsdag den 8. december 2010

TO STRIKKEPROJEKTER FÆRDIG!!!

Happy.. Hele to strikkeprojekter er færdiglavet.


      DAWN


Dejligt arbejde og sjov at strikke. Jeg er meget glad for at jeg valgte at gøre sjalet større. Det skulle have været 50 cm x 150cm og jeg har lavet det 70 cm x 220 cm.
Jeg har lavet "blondekant" i begge ender og I-cord på langsiderne.
 Det er så mange år siden jeg har strikket i Spinni og jeg synes den kradsede lidt inden vask, men det blev gjort til skamme efter vask. Så blød og lækker den blev.

Faktaboks:
Opskrift: DAWN fra hæftet: THE FINE LINE
Garn: SPINNI/WOOL1 og ITO-SENSAI fra Isager Garn
Pind: 4½
Størrelse: 70 cm x 220 cm


og så blev


strikket i 2 tråde Uld/cashmere også færdig
Jeg har endnu ikke bestemt mig for om det er et sjal til mig selv, eller det skal bruges til en gave..


Faktaboks:
Opskrift:  textured-shawl
Pind: 4
NB: Det er en vejledende opskrift..
Startede med 3 m, sluttede med 415 m
Størrelse: 210 cm x 75 cm

7 kommentarer:

  1. Hej :-)
    Jeg er fuldstændig vild med Dawn sjalet!! HVor er det dog smukt!

    SvarSlet
  2. Camijo den er også rigtig dejlig at have på og så var det et sjovt projekt at strikke. Og ikke svær at lave, så bare kom igang ;0D

    SvarSlet
  3. Hvor er begge sjaler dog smukke.
    Så forskellige, men dog så dejlige!

    SvarSlet
  4. Meget smukke sjaler - begge to på hver sin måde! Flotte farver du har brugt til Dawn

    SvarSlet
  5. Ja Tine de er meget forskellige. DAWN er nok mest mig.
    Strikaholic jeg er også helt vild med farverne i DAWN. Jeg har bestemt mig for at forære TEX-sjalet væk. Jeg kan også vældig godt lide det, men jeg kender én det vil være helt perfekt til.

    SvarSlet
  6. Hvor er Dawn dog bare smukt og det har sikkert også en god størrelse.

    SvarSlet
  7. Dawn har en helt perfekt størrelse Heidi. Lige til at slynge om skulderen uden at den falder ned.

    SvarSlet