onsdag den 22. juni 2011

SOMMERBOBLER

Denne skønne top kommer til at blive én af ynglingene i denne sommer. Der kunne også godt ske at komme én mere på pindene.
Jeg er glad for at jeg afsluttede hulmønstret under barmen. Det gør toppen meget mere anvendelig. Den kan bruges med og uden ekstra top indenunder på denne måde.

Kanten ved ærmegabet har jeg strikket i retmasker i stedet for glatstrikning. Jeg synes det giver en finere kant.

                                                     Jeg sluttede mønsteret med tre retriller.

Man kan altså godt blive lidt frustreret over at skulle fotografere sig selv... Det er godt der er selvudløser på kameraet.

Toppen er strikket i A-facon. Lige noget for mig. Udtagningerne er lavet som et hulmønster. En flot finish.

           Glæder mig til at tage den på, måske sammen med sjalet i samme garnblanding.

                                                             FAKTABOKS:
                             Opskrift: Bollicine fra E-bogen: Summer Lace
                    Garn:  Hør/bomuld og cashmere/bomuld/silke. Én tråd af hver.
                                                    Forbrug: 45 g c/b/s og 185 g hør/bomuld
                                                      Pris: under 100 kr.
                                                             Pind: 3½
              Opskriften har kun str. M, så jeg har lavet den om så den kan passe mig.

15 kommentarer:

  1. Hvor er den blevet god, du ser ski.. Godt ud i den.
    Mønsteret er rigtig fint, det kunne man da godt bruge til noget andet en dag :)

    Du ønskes en rigtig dejlig dag
    MarianneL

    SvarSlet
  2. Det er et ret fint hulmønster det der - let og sommerligt :)

    SvarSlet
  3. Den er bare blevet flot, Ulla - jeg gider vist godt have sådan et stykke strikketøj med på bilturen ned gennem Europa, tænker jeg :-)

    SvarSlet
  4. Det er et rigtig fint mønster Mariannel. Og meget let at lave.
    Også rigtig dejlig dag til dig.

    SvarSlet
  5. Jeg er også ret vild med det hulmønster Mivsel

    SvarSlet
  6. Det ville være et rigtig fint strikketøj til en lang biltur.
    Man kan både beskæftige hænderne, bruge mundtøjet til at underholde resten af besætningen og bruge øjene ud ad vinduerne.
    Der er nemlig ingen ben i det stykke strik.

    SvarSlet
  7. Hvor er den blevet flot og klær dig bare så godt.Ja er helt misundelig på dig.

    SvarSlet
  8. Uha, den ser altså lækker og let ud. Lige klar til når sommervarmen kommer igen (forhåbentlig).

    SvarSlet
  9. Den er bare super skøn Ulla og hvor er du altså hurtig på pindene....de må da slå gnister ind imellem med den fart.

    kh Jane

    SvarSlet
  10. Jeg gør det altså ikke med vilje Jane. Altså strikker hurtigt;O))))

    SvarSlet
  11. Den er godt nok blevet flot, helt vild med de udtagninger, det er smukt.

    SvarSlet
  12. Ja de "slå om masker" gir en rigtig fin effekt Jette.

    SvarSlet
  13. Hvor er den blevet fin!
    Kan godt forstå du stoppede hulmønstret.
    Maveskind er ikke noget man skal vise alt for meget frem i vores alder :-)

    SvarSlet