søndag den 20. november 2011

NU ER DET SNART SLUT MED STRIBERNE

Inden denne weekend begyndte havde jeg besluttet at nu skulle Lones Striber virkelig rykke.


                                                  Jeg manglede at sy og klippe op.
                               Det fik jeg gjort lørdag inden andre ting tog min tid.


                                            I dag har jeg dedikeret hele dagen til trøjen.

                                                      Der skulle strikkes kanter   
                                                          Mange lange kanter.

                                                    Jeg er ved at strikke den sidste!!


                                                         Også knapperne er klar.


                                         Derefter er der lige den sidste montering tilbage.

                                                    Jeg får ikke færdiggjort den i dag,
                                                            for Borgen skal ses kl. 20,
                                    og der skal jeg lave noget jeg ikke behøver at kigge på.


                                            Men hvor er jeg glad for at jeg nåede så langt.

16 kommentarer:

  1. Det ser meget meget lovende ud! Jeg er SÅ vild med dine striber!

    SvarSlet
  2. Striber i smukke farver, det ser ret så godt ud endnu engang :-) glæder mig til ,at se den i fuld figur.
    God aften
    Majbritt

    SvarSlet
  3. Godt gået Ulla, det er jo ikke altid lysten der driver værket til montering. Jeg glæder mig til at se det endelige resultat ;O)
    Ja, Borgen er også et must for mig og der bliver strikket ret til ;O)

    SvarSlet
  4. Det bliver spændende at se den færdig. Dejlige farver.

    SvarSlet
  5. Jeg er altså noget vild med den dér stribede sag, den er bare flot, og str small/medium lyder som min størrelse, du ville vel ikke lige skrive lidt om hvordan du strikkede den? ... Jeg er ikke så god til at improvisere, jeg har det bedst med en opskrift, eller i hvert fald en vejledning ;o)
    Jeg er MEGET imponeret over din overtrukne knapper - sikke et stort arbejde, men lige dét der sætter prikken over i'et :o)
    Hilsen fra Sanne

    SvarSlet
  6. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  7. @ Camilla:
    Du kan lave lige så flot en stribet. Du skal bare gå på rov i Garnudsalg.dk´s højlandsgarner og måske dit egen lager.
    Jeg købte 100 gram af 14 forskellige farver til 35 kr. pr. 100 gram. Det er jo slet ikke nødvendigt med så mange forskellige farver.

    @ Majbritt:
    Det glæder jeg mig også til!!

    @ Kirsten:
    Jeg mangler stadig at sy kanterne til.. men det var et godt langt sej træk jeg lavede i går.
    Borgen er skøn..

    @ Eva:
    Ja, det bliver spændende at se den på Prinsessen.

    @ Sanne:
    Jeg laver lidt om hvordan jeg har strikket den, når jeg får den helt færdig. Men en opskrift kan jeg desværre ikke trylle frem.

    SvarSlet
  8. En hel opskrift; nej nej, men kunne du komme med lidt om hvor meget du slå op og så'en - jeg har set din egen 'stibe' på ravelry, og dér har du jo skrevet lidt forklaring til - jeg er bare ikke særlig erfaren i at strikke oppefra, men kan se, at det er rigtig smart at gøre .... jeg kunne bare rigtig godt tænke mig at prøve at strikke én selv (men jeg vælger nu nok at sætte knapper på uden overtræk - STOR respekt for dig, at du har lavet dine).
    Sanne

    SvarSlet
  9. Gys saks i strik....du tør og kan.Måske jeg vover det også en dag :-))

    SvarSlet
  10. Jamen Lise da. Det er den nemmeste måde at undgå for mange vrangmasker på..
    Dem er jeg jo ikke speciel glad for.
    Og så klipper jeg ikke før jeg har syet zigzag sting;OD

    SvarSlet
  11. Hvor er det imponerende at se hvor meget du gør ud af din trøje, med hjemmelavede knapper og alting. Den bliver fantastisk fin. Du er en superstrikker.

    SvarSlet
  12. De knapper er altså ganske lette at lave.
    Mine knapper er 2 cm i diameter.
    Jeg slog 1o masker op på p 3 og strikkede glat ca 10 pinde.
    Trak tråden igennem maskerne.
    Derefter rimpede jeg de sidste 3 sider sammen og smed knappen indeni og syede til.

    SvarSlet
  13. Fantastisk smuk--- hvor er den fin-- ved du forresten at man ikke behøver at sy i ren uld. Den natteravn jeg strikkede til sønnike var for stor i kroppen så jeg satte mit dampstrygejern på damp og varmt og se om ikke garnet og stoffet filtede lige så fint. Selvfølgelig gør man det lidt forsigtigt men det lykkes faktisk at få det filtet og voila- så kan man klippe uden at sy og sy det sammen og stryge det forsigtigt fra vrangen og så kan man faktisk ikke se det det.

    SvarSlet
  14. Endnu en skøn stribet sag fra dine pinde har set dagens lys....flot og meget lækker !!

    Skønne knapper der lige passer til.

    kh Jane

    SvarSlet
  15. Tusind tak for det fif Karin... Det anede jeg ikke at man kunne....

    SvarSlet
  16. Tak Jane. Nu skal jeg altså også ha syet belægningerne til og knapperne i.. Kom så igang Ulla!!!!

    SvarSlet