onsdag den 18. april 2012

TESTSTRIK


Jeg har drømt om at strikke disse to garner sammen,
men inden jeg kaster mig over en cardigan eller tunika,
ville jeg lige teste hvordan de arter sig at strikke med
 og hvordan strikken bliver efter vask



Det blev til endnu en skuldervarmer.


Resultatet med de to garner strikket sammen er blevet meget vellykket.

Selv om bouretten er en smule hård,
mærkede jeg det ikke da jeg strikkede med den.


Den blanke morbærsilke klæder bourettesilken rigtig godt.

Efter vask er strikket blødt og lækkert.

Der kommer helt sikkert mere fra min hånd i den blanding.


FAKTABOKS.

OPSKRIFT:

Inspireret af

Jeg strikkede det første lacemønster som beskrevet.
Derefter strikkede jeg et stykke med dobbeltpatent.
Efterfulgt af et stykke rib med drejet ret.
Inden ribben tog jeg masker ind.
Sluttede af med nogle pinde glatstrikning.

PIND.

GARN:



Jeg strikkede med én tråd af hver.

Begge garner fra:





4 kommentarer:

  1. Ja, silke bliver kun pænere efter vask og brug, synes jeg.

    SvarSlet
  2. Det er blevet et smukt stykke strik , og silke falder så godt .

    SvarSlet
  3. Det er en meget smuk kombination. Jeg er dybt imponeret over alt det du får fra hånden, det er simpelthen utroligt.

    SvarSlet
  4. Det er da et spændende stykke strik du har gang i der. Du er bare så hurtig og dygtig. Jeg er bare imponeret af hvad du får fra hånden

    SvarSlet