søndag den 27. maj 2012

En skøn pinsesøndag morgen


Morgenturen starter ved Hostaen foran hoveddøren.
Tyvstjålet i mit bed og sat i den fine gamle betonpotte.


Ned til Oles urtebed der tæller jordskokker
og


kartofler.

Der er godt med ukrudt i bedet.

Det er ikke mig der skal passe det,
så jeg har ikke dårlig samvittighed.


Grisene slikker morgensolen.
senere går de i skygge under halvtaget.


Ribsbuskene, som har stået der
i hundrede år, eller næsten vil jeg tro,
har sat tusindevis af bær.
Nu må vi se til den tid om jeg får lavet noget af dem.



Det smukke gamle valnøddetræ har endelig fået gang i bladene



og valnødderne er sat.

                                    .

Jeg nyder at liljekonvallerne spreder sig så smukt


med sine skønne klokker.

Jeg plukker lige en buket til Lone,
som jeg skal se senere i dag.

Jeg har selv flere buketter stående,
spredt rundt i huset.



Den gamle kastanje er lukket tæt nu,


og blomsterstandene er på deres højeste.


Vi hilser også lige på køerne,
 der er gået i skygge under de store træer.


På turen tilbage fra havevandringen kommer avisbudet.
Carla får som vanligt avisen i munden
og aflevere den indendøre.



Imens Carla og jeg har luftet os,
har Ole lavet kaffe og serveret den udenfor.


Så er der tid til nydelse i stor stil med
avis,
kaffe
og


strikketøj,


og Carla på plads under bordet i skyggen.


RIGTIG GOD PINSESØNDAG.





16 kommentarer:

  1. Dejlige billeder. Tak for at vi må kikke med. Osse go´ pinse søndag til jer fra Joan M.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kunne slet ikke få nok af at tage billeder her til morgen.

      Slet
  2. Tak i lige måde. Dejligt at se din flotte start. Jeg kan især godt lide at se, at jeres dyr altid ser ud til at have det rigtig godt.
    Men der er nu heller ikke noget i vejen med planter og kaffebord mm.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen de ser ikke bare ud til at have det godt Kirsten ;O)
      De har det godt;O)

      Slet
  3. Sikke en vidunderlig havevandring, jeg drømmer om sådan et skønt sted på landet! Men det er uhensigtsmæssigt med to små skolebørn og et nyt hus 100 meter fra skolen :-D. Men når jeg bliver ældre skal jeg bo så smukt med stor have, får og høns og en havevandring der tager mere end 10 min :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er vigtigt altid at have drømme Camilla.

      Slet
  4. Og rigtig dejlig søndag til dig.
    Jeg har fået sat squash, sået radisser, rucula og rødbeder her til morgen - det bliver en skøn dag ;O)

    SvarSlet
    Svar
    1. jeg fik sået sidste søndag, og det meste er kommet op.
      Jeg har godt nok også været flittig med vandingen, så måske derfor..

      Slet
  5. Tak for kigget, du bor helt vidunderligt - rigtig god pinse til dig.

    SvarSlet
  6. Jeg forstår til fulde ind begejstring, smukt og fuld af stemning og idyl. Jeg kan mærke mine skuldre sænke sig - tak for det.
    Solskinshilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja ned med skuldrene Anette, de har intet at gøre oppe omkring ørerne.

      Slet
  7. Hvor er det bare hyggeligt, at hunden kommer med avisen. Alt det andet ser nu også rigtig skønt ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hun elsker at bærer og ikke mindst elsker hun belønningen i form af en hundekiks;O)

      Slet
  8. Dejlig morgenvandring! God pinse til jer også!

    SvarSlet