tirsdag den 15. maj 2012

GARN (læs guld) FRA GODE GAMLE DAGE

Jeg har stået på lur efter posten i dag,
for tænk nu hvis det jeg bestilte i går
allerede ville komme i dag.


Det gjorde det!


Skønne kanin ponpon'er
fra
og



Verdens bedste ægyptiske bomuld
fra

Den blev lavet i Skive,
men er gået ud af produktion.

Butikken i Middelfart
har købt et restparti
(hvor de så end har fået fat i det?)
og sælger det til den
fine pris af 65 kr. pr. 100 gram.

Jeg købte 26 bundter a 100 gram = knap 11 kilometer!

Der ligger lidt mere på bordet, for da jeg hørte om garnet,
 ringede jeg straks til strikkeveninden og fortalte om fundet
 og hun skulle lige have lidt med også.


Jeg kan huske at det sidste jeg købte for et par år siden,
 kostede 140 kr. pr. 100 gram.
Jeg havde gladeligt givet mere end de 65 kr. for garnet,
men er selvfølgelig taknemlig for den gode pris.

Jeg så tilfældigt på en blog
 (ikke om jeg kan komme i tanker om hvad den hed)
at
vedkommende havde købt garnet,

og så gik jagten ind på at finde
butikken.

Det lykkedes i går og da der
ikke var netbutik ringede jeg til Lisbeth i stedet.
Hun var sød at guide mig igennem farverne,
som jeg jo kendte fra "gamle dage".


Nu vil jeg smutte ind på banken og få herlighederne betalt,
for Lisbeth ville ikke have penge på forskud.

16 kommentarer:

  1. Der er (næsten) ikke noget bedre end at gøre et godt garnkup. Ser lækkert ud!

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har så ret. Man bliver helt høj;))))

      Slet
  2. Hold op har du tømt kasserne ;))
    Det er også noget skønt garn.

    God fornøjelse med det,
    spændt på at se hvad det skal blive til.

    Yt, Der er ansat i Garniture ;))

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er da også rigtig Yt. Jeg kunne simpelthen ikke finde dit indlæg da jeg skrev mit.
      Mon jeg har tømt kasserne? Jeg forstod da der var mere tilbage;O)

      Slet
  3. For pokker, hvor er det smukt det garn/guld du har fundet der. Hvis det skal være bomuldsgarn, tror jeg heller ikke man kan finde det bedre. Tillykke med det gode køb.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er bare så ærgerligt det ikke laves mere

      Slet
  4. Det var da vist et rigtig rigtig godt køb

    SvarSlet
  5. Hold da op Ulla :-) sikke en kasse hihi det er jo en drøm, at modtage så meget lækkert på en gang. Glæder mig til, at se hvad du finder på af det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nu skal jeg jo lige nænne at strikke med det;)

      Slet
  6. Wou for et godt køb - heldige asen :)

    SvarSlet
  7. Du godeste så har du sparet næsten 2000,- kr. på det køb, det er bestemt ikke nogen dårlig handel, som de siger i Jylland. Der er mange skønne farver, det bliver sjovt at se de projekter du får ud af det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi siger også:" hvad der er sparet er tjent" ;))))

      Slet
  8. Hold da op, så var det da godt jeg fik købt noget af det i torsdags inden du havde været der...:o) Var nemlig forbi butikken, da jeg alligevel var i Middelfart, og den kan du godt besøge hvis du kommer på de kanter, den er lækker.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du kan da lige tro at jeg gerne vil komme forbi.
      Det er bare så pokkers sjældent jeg er på de kanter.

      Slet