søndag den 24. juni 2012

MONTERING AF FANTASI PUDE


Lørdag eftermiddag bød på stillestund,
 med tid til at få monteret min pude.


Jeg har strikket sider på,
så den passer som fod i hose til monteringspuden.


Felterne har jeg strikket helt tilfældigt og i begge retninger.
Det eneste gennemgående er,
 at der er en grå rille imellem alle farverne.


Puden jeg har anvendt er en  hovedpude jeg købte til mig selv for et par år siden,
men ikke kunne bruge.
Til spilde skulle den ikke gå, så nu er den  forfremmet til sofapude.


Jeg syer aldrig lynlås i mine puder.
Jeg er en klovn til lynlåse og jeg har aldrig været udsat for at mine
puder skulle vaskes.
Jeg lufter og banker dem, så er de som nye igen.
(skulle de vaskes kan jeg jo bare pille sømmen op)


Farverne er særdeles skønne sammen.
De to af dem er de samme som er brugt i denne pude.
De skal nemlig pynte den samme sofa.

FAKTABOKS:

OPSKRIFT:

Ingen.
Jeg har strikket felter på må og få,
og har ikke noteret ned.


PIND:

GARN:

i farverne
Pærerskal og Bølgen Blå

i farven
Grå

i farven
Syrlig

Ialt forbrug 170 gram

Jeg har strikket alle kvaliteterne
 med to tråde.

STØRRELSE:
Jeg målte monteringspuden og strikkede størrelsen efter den.













12 kommentarer:

  1. Smuk pude du har fået dig. Jeg syer heller aldrig lynlås i puder.I stedet laver jeg bagsiden med meget stort overlap og eventuelt knap og knaphul, så et det nemt at få af ved vaskebehov.
    Går det godt med clue 4 af TTL mystery shawl ? Har meldt mig til Stephen Wests summer sjal KAL er du også med der?
    God søndag trods det triste sommervejr

    SvarSlet
  2. Jeg har aldrig "bagside" på mine puder, så den løsning duer ikke for mig.
    Jeg har selvfølgelig meldt mig på SW igen i år. Kunne slet ikke lade være.
    Jeg er igang med clue 4. Den glider lige så stille fremad ind imellem de andre ting der er på pinde og nåle;o).
    Jeg synes den tegner smuk.

    SvarSlet
  3. Hvor er den sød og smart, den liver da op i stuen i de skønner farver du har valgt :-)Vejret udenfor er gråt og bare regn.
    God søndag

    SvarSlet
  4. Sød pude som passer fint til den anden som du strikkede for ikke så længe siden. Vil sikkert pynte i jeres grå sofa (hvis jeg husker rigtigt). God regnvejrs søndag til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er til en grå sofa Annelise. Den kommer du til at høre mere om på et senere tidspunkt;o)

      Slet
  5. Hvor er den tjekket - sådan en har jeg aldrig set før. Du er god til at få udnyttet resterne.

    SvarSlet
  6. Det er såmænd ikke rester;o))) jeg har brugt.

    SvarSlet
  7. Hvor er den blevet flot - meget grafisk udtryk!

    SvarSlet
  8. hold da op hvor er den pure bare blevet flot !
    hilsen Mona

    SvarSlet