søndag den 29. juli 2012

OVERSKYET SØNDAG MORGEN

Det er ikke solen der vækker mig i dag,
for den er der slet ikke.
Himlen er overskyet og der er trusler om snarlig regn.


Straks Carla og jeg kommer ud får jeg øje på hende.
En råhind ude i kornet.


Hun kigger efter os,
gør vi noget?
Det gør vi bestemt ikke.
Carla har ikke opdaget rådyret og
jeg sidder ganske stille og følger hende.


Min strikkekurv indeholder to gange strik.
Tæppe og tunika.

Min uundværlige vifte er der også.
Den får jeg bestemt ikke brug for,
derimod er det rart at slænge et sjal over skulderen.


Her til morgen er det tæppet der får lidt strikketid.
Farverne jeg bruger til det er gengangere fra mit Parrot sjal,
tilsat en gennemgående grå.

Senere vil jeg finde tunikaen frem
og strikke et par pinde eller flere på den.

Det holdt en times tid,
vejret.
Så blev skyerne utætte og
jeg fortrak indendørs.

Det er nu også ganske hyggeligt.
Ole er stået op og kaffen brygget.
Avisen er frisk og humøret er højt.

Må jeres søndag blive lige som I kan lide den.

4 kommentarer:

  1. hej
    sikke en hyglige måde at få denne søndags morgen til at gå med. og vejert var helt ok, ind til regnen kom syntes jeg også.

    jeg har brugt min på en god lang gåtur med en kære veninde, og nu skal den stå på et bad, lidt hygge med familien og så frem med strikketøjet.

    forresten en lækker strikke kurv du har dig.

    SvarSlet
  2. Hvor er det bare hyggeligt med udsigt til råhind :o)
    og en skøn søndag morgen med tid til strik.
    fortsat god søndag.
    hilsen Mona

    SvarSlet
  3. Du har en rigtig, rigtig dejlig plads der med udsigt til både de vilde og de mere tamme dyr. Tillykke med "familieforøgelsen" :-)

    SvarSlet
  4. Tænk at have en vaskeægte hind lige uden for døren, det er da helt vildt.
    Jeg håber du fik en rigtig hyggedag, selv om vejret drillede.

    SvarSlet