onsdag den 16. januar 2013

Levende fødselsdagsgaver

Jeg fik mig lige en ekstra fødselsdagsgave i går.
12 smågrise blev født sent i aftes.
 
Der pattes og smaskes.
 
Mor gris ligger helt roligt og lader alle komme til.
 
I båsene ved siden af går de 5 af vores får.
De skal også snart føde,
og for at ræven ikke skal tage deres lam er de lukket i stald indtil
det er vel overstået og lammene er vokset lidt til.
 
Endnu en gave var det at komme hjem til det
vidunderlige smukke landskab.
Byen kan meget, 
men her på landet bliver man helt åndeløs af naturen.
 
Dette indlæg skulle egentlig have handlet om min fødselsdag,
og den utrolig skønne middag Ole havde inviteret mig på i aftes,
men det må vente til en anden gang,
for grisefødslen måtte have førsteret.
 
Dog vil jeg sige mange tusind tak for alle fødselsdagslykønskningerne,
både her på bloggen, men også på facebook.
Tusind tak. Hvor det varmer.
 
 
 
 

 

19 kommentarer:

  1. Ååå de var søte og små :)
    Hilsen Beth

    SvarSlet
  2. STORT forsinket tillykke fra mig! Jeg var ikke rundt i går.
    HVor jeg dog misunder dig (på den gode måde :-), at du sådan har dyrene lige omkring dig. Dyr er dejlige.
    Det ville jeg godt nok nyde overmåde meget. Jeg er opvokset på et landsted, og det med dyrene er noget af det jeg savner.
    Det giver livet en dybere dimension, synes jeg.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du ha..
      Dyr er skønne at have omkring sig...

      Slet
  3. Hvor er de nutte :)
    Sikke en smuk udsigt,
    jeg kom da aldrig videre hvis jeg kunne sidde der ;)

    Yt

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi bliver heller aldrig trætte af den Yt.

      Slet
  4. Du har en smuk udsigt, for nogle år siden holdt vi sommerferie i Femmøller, og cyklede rundt i bakkerne. Dejlig natur, men hård for ben og numse, når den opleves på cykel...

    SvarSlet
    Svar
    1. Sikke minder om Mols... Smiler.. Men jeg indrømmer blankt.. Jeg cykler aldrig herovre.. Cyklen har jeg fragtet til Aarhus og bruger den flittigt derinde...

      Slet
    2. Det kan jeg godt forstå ;)

      Slet
  5. Nej hvor er de bare nuttede, lyserøde og bedårende, noget af en ekstra fødselsdagsgave.
    Når nu du får lam, skal du så selv til at spinde lammeuld? - Jeg kan lige se det for mig, at du sidder der og træder spinderokken med udsigt til solnedgangen, det er ren idyl.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ren idyl.. Smiler.. Ja det er godt med dig.. Smiler...
      Nej. Jeg skal ikke til at spinde uld selv. Jeg har gjort det i mine unge dage, men min interesse er ikke for det mere.

      Slet
  6. Nej hvor er de søde, ej jeg bliver helt varm og glad over at se at de ligger så dejligt og fredeligt i skøn stald med andre dyr om sig, super

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gør de og i et tykt lag halm, og siden jeg har taget billederne er der også kommet en varmelampe eller to til.

      Slet
  7. Nå hå hvor er de søde!
    Hvem er det lige der passer alle jeres dyr, jeg mener der skal vel fodres, muges ud .... og forestiller mig ikke at det er dig der står for den del - eller hvad??
    Nå, det var lige en sidebemærkning mellem elevrapporterne ;O(((
    Tillykke med dem alle sammen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har ikke tid til de overspringshandlinger. Tilbage til jobbet med dig;)
      Vi har en mand ansat på gården.. Jeg er kun til at klø under hagen og give lækkerier ;)
      Ole klarer som regel fodringen i weekenderne. Hvis vi er på gården..

      Slet
  8. Er vildt imponeret af, at I har SÅ mange dyr. De har det godt og er forkælet ;.)
    Hvis jeg havde de muligheder, så gad jeg godt at prøve at have en 'kælegris' at lære den tricks og sådan noget;-)))

    SvarSlet
    Svar
    1. Der "nøjes" jeg med hunden som kæledyr og spiser resten;0)
      Tak for de søde ord i forrige indlæg..

      Slet