tirsdag den 1. april 2014

Appelsinstrik

Jeg elsker at tage grene ind fra haven.
Det gælder både, valnød, kastanje og især, som her, den skønne kirsebær, som kaster om sig med blomster bare den får en smule varme.
Selv om jeg er lidt fokuseret på væven, strikker jeg også lidt.
Jeg har taget hul på et Hanne Falkenberg design. Harmony er navnet.
Jeg strikker i den skønne appelsinfarvede Blackhill Uld/bomuld fra Garnudsalg.dk.
 Hvis den orange bliver god, vil jeg også strikke den i  mørkegrå Italienske hør/bomuld.
Bare fordi.  

20 kommentarer:

  1. Uld/ bomuld har jeg da ikke lige tænkt til den model.... Og hør/bomuld lyder endnu mere sommeregnet.... Hm... Når jeg ikke strikker mønsterstrik, savner jeg noget (næsten) hjernefrit strikketøj! Her var da en mulighed. Lokkende....!
    Og tak for det smukke foto med både kirsebærblomster og Appelsinbaggrund!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er så skønt med vekselstrik, Noget til at tænke og noget der bare kører derudad. Harmony vil være en god mulighed for dig, for selv om det er en" ikke tænkestrik" er den alligevel spændende.

      Slet
  2. Den har jeg også liggende i venteposition. Nu vil jeg glæde mig til at læse dine erfaringer vedr. garnvalget. Jeg havde også forestillet mig en hør eller bomuld - så det ;-)

    SvarSlet
  3. Elsker også forårets have grene. Har taget æble grene ind. Da jeg skulle klippe lidt i det så nu venter jeg på de springer ud.
    Flot farve du har valgt til en forårs trøje. Og modellen er fin, glæder mig til at se den på.

    SvarSlet
    Svar
    1. Om du får set den på Anne Marie er ikke sikkert;) men du skal nok få set den færdig:)

      Slet
  4. Den er bare SÅ sjov at strikke. Jeg elsker den model :-)

    Orange er altså pænt Ulla. Til dig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er nemlig sjov og ja orange og jeg er rigtig gode venner;)

      Slet
  5. Lækkert og smukt projekt. Har du købt opskriften som kit ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det har jeg, men her er det ikke originalgarnet.

      Slet
  6. Den skal nok blive skøn i uld/bomuldsgarn og farven er lige i øjet :)

    SvarSlet
  7. Jeg har også lavet den i uld/bomuld, i sennepsgul den blev rigtig god. I vores strikkeklub er der 2 der har lavet den i silke fra Garnudsalg, de er bare så flotte, og rigtig god som f.eks. sommerbluse, har silkegarn til en så jeg må snart i gang.
    God tirsdag til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Sennepsgul er også en skøn farve Anonym.

      Slet
  8. Det er en skøn model og farven er smuk smuk, det kan kun blive godt :))

    SvarSlet
  9. Den farve er noget særligt, jeg må have den med i kurven næste gang.

    SvarSlet
  10. Farven er vidunderlig og man bliver simpelthen i godt humør af den.
    Harmony er en skøn lille bluse, den bliver da ikke til at stå for i det garn.

    SvarSlet
  11. Smukke grene.
    Og smuk strik. Jeg er vild med uld/bomuld-blandingen. Den er så dejligt blød.

    SvarSlet
  12. Hej Hvor er den flot og sikke en flot farve du har valgt... Kunne du allerede nu give et lille praj om hvor meget garn du ca. har brugt???
    Jeg er ved at bestille igen igen fra vores allerbedste garnforhandler i Gug.... Mon jeg kan gøre det de 300 gram eller skal der 400g til.......
    Det er ikke fordi jeg vil være anonym kan bare ikke finde ud af det ellers hihihi Forsat god ferie og pøj pøj med strikketrøjet.
    Hilsen Pia Jensen Storvorde

    SvarSlet