søndag den 4. januar 2015

Et mesterværk af et vævet tørklæde

Mesterværk er måske så meget sagt,
men jeg er stolt over at jeg endelig er lykkedes med min væv.
Jeg har lavet to tørklæder med snorlige kanter,
og jeg har vævet med samme slag hele vejen igennem.
Jeg har ikke sprunget en eneste tråd undervejs og alene det er en kæmpe sejr for mig.
Jeg er glad og tilfreds.
Tørklædet er blevet let og luftigt. Det bliver helt sikkert et yndling.
Lone skal have det andet tørklæde.
Hun valgte rosa tyk tråd i stedet for den grå.
 
FAKTABOKS:
 
Jeg satte op til to tørklæder
Materialer:
Trend: bomuld 16/2 (ca 125 gram )
Islæt: Cashmere/silke 60/2 (ca 45 gram)
Samt nogle meter af en tyk garn.
Jeg har vævet med den tykke tråd med ca 30 cm afstand og på mit med 10 cm afstand i midtersektionen.
Tæthed:
Trend: 12 pr. cm 6/10 1/2
Islæt: 14 tråde pr. cm.
Kambredde: 35
Færdig bredde: opskriften siger 30 mine blev 32
Trådantal: 24 tråde x 12 = 288
Ritning: 2 cm m 2 tråde i rit, 1 cm uden garn
Lærredsopbinding
Størrelse: 32 x 200

3 kommentarer:

  1. De ser meget flotte ud 👏👏
    Dejligt når tingene lykkes og det må man da sige det er her.
    Heldig datter du har

    SvarSlet
  2. Nej hvor er de lækre! Mesterværker? Jo, det må man sige de er :-)

    SvarSlet
  3. Jeg synes de ser lækre ud :)

    SvarSlet