torsdag den 12. marts 2015

Hurtig levering og ro i mit hoved


Jeg er gået igang med en sweater til naboens Sigurd, men da jeg kom til ærmerne sagde det simpelthen klik i mit hoved. 
Jeg klarede at strikke det ene ærme, men måtte stoppe efter få omgange på det andet. 
Årsagen er at mine strømpepinde larmer så meget at jeg ikke kan være i stue med dem. 

I går morges tog jeg konsekvensen og gik på nettet og bestilte et sæt strømpepinde i træ.
24 timer efter jeg afgav bestillingen kan jeg tage dem i brug.  
Jeg glæder mig til at strikke andet ærme uden larm.

PS: Det er Frost jeg strikker.

13 kommentarer:

  1. Jeg strikker godt nok med magic loop, men kan da sagtens forstå, at du skifter pinde. Det var strømpepindene der fik mig over på KnitPro. De er så glatte og lækre at strikke med.
    Og du når at få trøjen færdig før Sigurd er vokset ud af den....

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg bruger også magic loop og ærmerundpinde til voksenstrik, men jeg kan simplethen ikke få det til at virke på str 1-3 år..

      Slet
  2. Jep af samme årsag strikker jeg aldrig med 5 men 4 pinde- et levn fra gymnasietiden i 70erne hvot strikning var tilladt i timerne HVIS det foregik lydløst. Det gør det med 4 pinde!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Unknown.
      Jeg strikkede også med 4 og ikke 5 pinde, men lyden blev ikke dæmpet af det;0)) Jeg tror simpelthen det er de metalpinde der bare er for dårlige...

      Slet
  3. Hi hi, og hvis det ærme skal blive færdigt, må du jo kunne være i stue med di e pinde, nogle fine nogle du har fået fat i {;o)

    SvarSlet
  4. Det var dog nogen smukke pinde. Jeg har en hel kasse med gamle, larmende strikkepinde, men jeg er lidt nærig i forhold til bare at smide dem ud...... Det er jo lidt af en investering, hvis de skal skiftes ud til lækre sager allesammen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mit motto er "Gå aldrig ned på udstyr"...:0)))

      Slet
  5. Hmm - larmende strikkepinde har nu aldrig generet mig - kun hvis det var i timerne - og pindene ikke måtte støje - så hørte jeg dem. Men fint med nye pinde, når det nu skulle være.

    SvarSlet
  6. Skønt med nyt udstyr, dem tror jeg du bliver glad for. Glæder mig til at se din udgave af Frost, sidder selv og hæfter ender på en i str. 2 år.
    God lørdag....

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har også hæftet ender her i eftermiddag:). Nu ligger den i vaskemaskinen .

      Slet
  7. Jeg ka få det ligesom dig ....lige pludseligt blir den larm for meget, mon det er alderen ?
    Skønt nyt sæt du har investeret i. Tillykke med dem
    Kram fra Helle

    SvarSlet