lørdag den 14. marts 2015

Raglan til Alba

Når min skulder klagede sig for meget over at strikke på pind 6, skiftede jeg til den lille sweater her.
Det var et hurtigt stykke strik og dejligt at sidde med. 
Denne er til lille Alba, men jeg vil også lave en til naboens Sigurd.
Sweateren har en god hals til små børn. 
En enkelt knap gør at den kan sidde til i halsen uden at den er svær at få over hovedet.
Ærmekanter og kanten for neden fik lige et twist med Gollum. Jeg kan jo ikke lade være..

FAKTABOKS:

OPSKRIFT:
af 
Lene Holme Samsøe
fra bogen
Babystrik på pinde 3 1/2 - 4

GARN:
og
Grå/sfn43 Blackhill Alpaca
1 tråd af hver.

FORBRUG:
100 gram Cashmere
50 gram Alpaca

PIND:
4

STØRRELSE:
I omegnen af 1 år

BEMÆRKNINGER:
De to garnkvaliteter sat sammen bliver til en blanding så englene synger.

7 kommentarer:

  1. Den ser virkelig lækker ud - skøn blanding du har lavet der...

    SvarSlet
  2. Den er rigtig søde. Jeg er vild med farverne

    SvarSlet
  3. Den er så fin og enkel, jeg kan godt lide udtrykket i mønsteret, det kommer næsten til at se vævet ud. Jeg har netop færdiggjort en lille Alfred, de er vist næsten ens.

    SvarSlet
  4. Lækker strik til en lille strik....

    SvarSlet
  5. Fin lille model og praktisk med den ene knap i halsen:-)

    SvarSlet
  6. Blandingen høres fantastisk ut! Jeg holder på med samme genser nå i bruntoner, en herlig liten restefest.

    SvarSlet
  7. Hvor lækker - hvor ville jeg gerne kunne røre den :-)
    Selvfølgelig skal der lige lidt gollum på- bare lige lidt.

    SvarSlet